דברים שהייתי אומר לעצמי בן ה-15

אם היתה ניתנת לכם האפשרות לחזור בזמן ולשוחח עם הנער/נערה שהייתם/ן – מה הייתם מספרים לו על סקס? הנה כמה טיפים שבוודאי היו חוסכים ממני קצת עוגמת נפש, מבוכה ולילות ללא שינה.

הטענה הרווחת היא שפורנו מקלקל את הנוער. לפחות פעם בשבוע אני מקבל טלפון מהורה מודאג שמבקש להתייעץ איך מתמודדים עם "הרעה" הזאת. לתפישתי, העולם לא היה מקום טוב יותר מבחינה מינית לפני הפורנו. בורות ושיח מגומגם היו (כידוע לרבים מאיתנו) גם נחלת ההורים במאה שעברה. מיניות הוא אחד הנושאים המביכים והמבלבלים שהורים צריכים להתמודד איתם, בעיקר בגלל שגם הם לא מורגלים לדבר עליו. אפילו עם בני/בנות זוגם.

לכן, לרוב אני אפנה את ההורה המודאג לבדוק עם עצמו מה חשוב לו בנושא ואיזה מסר הוא רוצה להנחיל. אני מציע לשים את הדגש על הניסיון לדבר באופן אישי, ולא באופן עקרוני או מרוחק. לדבר גם על הכיף שבמיניות ולא רק על מה שאסור או בעייתי. קל ללכת לאיבוד בשלל העצות שמתרוצצות שם בחוץ. אין דרך אחת ללמד מיניות מיטיבה כמו שאין דרך אחת לקיים מיניות מיטיבה.

הקשיבו לתחושות הבטן שלכם, נסו לדבר עם ילדיכם כמו שהייתם רוצים שידברו אליכם כשהייתם בגילם. אתם יכולים להיות בטוחים שאת המידע הטכני – גוגל מספק הרבה יותר טוב מכם. אתם הם אלה שצריכים ליצור תחושה שניתן לפנות אליכם בעת בלבול או מצוקה. הדרך לשם עוברת בהתחברות לעולמו של הבן/בת שלכם, אל הדילמות והסקרנות הראשונית שנטועה בו. הדרך הזו עוברת גם בחוויה האישית שלכם.

פעם, בעקבות שיחה עם הורה מודאג, עלתה בי השאלה מה הייתי אומר לעצמי בן ה-15 ואיזה תובנות הייתי חולק איתו. נזכרתי בשחר המתבגר, שסקס היה עבורו לפעמים משהו מאיים ומבלבל; זה שסבר כי כולם "עסוקים בזה" כל הזמן אבל אף אחד אינו מדבר איתו על זה. כמה עוגמת נפש, שתיקות מעיקות, לילות ללא שינה, רגשות אשם, בושה ותסכול היו נחסכים ממני, אם רק הייתי יודע אז מה שאני יודע היום…

אז הנה הטיפים שלי לשחר בן ה-15:

1. אני יודע שיש לך צ'ק ליסט של חוויות שאתה רוצה לממש, אבל לעשות V מבלי להיות מחובר לעצמך ולפרטנרית שלך – ישאיר אותך מרוקן. אין לאן למהר, יש רק הזדמנות אחת לחוות משהו בפעם הראשונה, אז קח את הזמן.

2. חדירה זה כיף, אבל בפרספקטיבה של זמן תגלה שזה המשחק המקדים שממש עושה לך את זה.

3. סקס זה המון דברים, לא רק מגע באיברי מין, זיקפה, רטיבות ואורגזמות. מיניות היא עולם עם אספקטים וזוויות רבות, היא בעצם מגרש משחקים.

4. כשהרצונות שלך ושל החברה שלך מתנגשים – זה בסדר. זה לא אומר שאתה לא מספיק גבר/מושך/זיין. מותר שיהיו תשוקות שונות וקצב שונה. תתקדם בקצב של האיטי מביניכם.

5. הבנים שסביבך מגזימים ביחס ל"מעלליהם המיניים". עזוב אותך מהשוואות.

6. אם גמרת מהר או לא עמד לך, אולי זה סימן שהגוף שלך אומר לך לעשות משהו אחר. נניח, להתמקד בחלקים אחרים של הגוף שלך או לענג את בת הזוג.

7. זה לא משנה כמה תנוחות אתה מכיר או כמה חזק ומהר את מזיין. מה שיוצר חיבור מיני טוב, זה להכניס פגיעות והומור למפגש, תדבר גם על החששות שלך ולא רק על החוזקות.

8. רוב האנשים חושבים המון על סקס, אך רובם מתביישים בגוף ובפנטזיות שלהם. אל תדאג אתה נורמלי.

9. בעצם, אין נורמלי או לא נורמלי. כל עוד מה שאתם עושים הוא בהסכמה – הכל סבבה.

10. פורנו זה לא החיים כמו שסרט אקשן או קומדיה רומנטית אינם החיים.

11. אולי זה נראה ככה בסרטים, אבל אין אנשים שמבינים אחד את השני בטלפתיה. סקס טוב בא עם תקשורת טובה, דבר ושאל שאלות.

12. תנשום ותשים לב גם לנשימה של בת הזוג. ככל שתהיה יותר קשוב אליה, כך יגדל החיבור והעונג שלכם.

13. נסה להשתחרר ממה שאתה חושב שגברים "אמורים" להיות/לעשות. עדינות והתמסרות הן דבר נעים, לפעמים גם אצבע בתחת.

14. אל תבזבז זמן על רגשי נחיתות. הגוף שלך יפה וסקסי והזין שלך ממש מוצלח, גם אם אתה לא רואה את זה כרגע.

15. דע כי לא קל להיות הורה לנער מתבגר.

2 comments on “דברים שהייתי אומר לעצמי בן ה-15
  1. שמואל הגיב:

    נהדר שחר!

    תודה, אקרא ביחד עם בני בן ה 14

  2. נוי הגיב:

    תודה. משובח.
    אמא למתבגרים שהייתה מתבגרת בעצמה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*